09-08-2010

Ardennen

Van dinsdag tot en met vrijdag waren we 4 heerlijke dagen in de Ardennen!! We verbleven in een fijne B&B in Malvoisin waar we heel blij werden van de gastvrijheid, de mooie kamer, het heerlijke ontbijt met natuurlijk verse croissantjes en zelfgemaakte jam en een goed gevulde wijnkelder:

We bezochten een recordaantal steden! Op de heenreis dinsdag Gent en Kortrijk, op woensdag Dinant en wat kleine dorpjes in de omgeving, op donderdag Givet en nog een stad in Noord-Frankrijk waar ik de naam nog even van op moet zoeken! Nog even langs Bouillon waar we heerlijke mosselen aten! Op vrijdag gewinkeld in Namur en - laten we eens gek doen - de dag op de terugweg afgesloten in Zierikzee!

Wauw, ook nog wat kleine overwinningen op mezelf!! Ik stapte zowaar in een kabelbaan en genoot bovengekomen ook best van het uitzicht. Maar zo is het mooi geweest, graag wel met de trap naar beneden (408 treden)!! De Citadel van Dinant was prachtig en er waren schitterende verhalen over te vertellen, eeuwig zonde dat de gids die zo kleurloos opsomde! Ook zijn er in de Citadel scheefgezakte loopgraven waarin je je door het ontbreken van een vertikaal oriƫntatiepunt in een attractie van de Efteling waant!! Echt heel bizar!
Een andere overwinning om mezelf was het ontbreken van een vindbaar gps signaal voor onze nep tom tom toen we lekker aan het toeren waren in Noord-Frankrijk. Ik bedwong met enige moeite een paniekaanval. Laat ik nou zo hebben genoten van alle schattige dorpjes waar we op de heenweg doorheen hadden gereden, dat ik ook nog een paar namen had onthouden! Toen ik er bijna lol in begon te krijgen, vond het kreng gelukkig weer een signaal, zucht!! (Toch maar een kaart aanschaffen, misschien?!?!?)

Ook aten we veeeeeel te veel en ook nog heel lekker! Onder andere onze eerste oesters! We genoten van terrasjes en gelukkig ook nog regelmatig een zonnetje!

En natuurlijk sloegen we de schitterende natuur niet over! We wandelden ook nog een paar uurtjes in het bos en de schitterende omgeving van de streek waar we verbleven.

Het was heeeerlijk!! Maar het verbaast je vast niet dat ik zaterdag en zondag nodig had om op adem te komen ;)Gelukkig hebben we nog een hele week vrij!

P.S. Made by Sil

1 opmerking:

  1. Ohh lekker! Jammer dat de stoffenwinkel dicht was. Maar ik zie dat je in A'dam goed gescoort hebt. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen