09-02-2011

Scrappen

Toen ik startte met m'n blog, was ik vooral een scrapper!
Ik schafte een naaimachine aan om stof of papier aan m'n scraps toe te voegen. Maar al snel ging ik m'n naaimachine steeds meer gebruiken voor helemaal-niks-met-scrappen-te-maken-spullen! Ik deed net of ik die stapels scrappapier, stempels, inkt, verf, spray etc helemaal niet zag. Maar gelukkig, na maanden, begon het vorige week toch weer te kriebelen. Nog niet helemaal naar het scrappen met foto's, maar wel naar het "ik wel lekker in de weer met verf" scrappen. En dat is nieuw, want ik volgde 2 jaar terug de Art Journaling 102 workshop van Dina Wakely, zie haar site Ponderings, en ik vond het maar messy! En ik wilde dat het vooral mooi was en dat lukte niet echt.. Maar dat heb ik nu een beetje losgelaten! Het is heerlijk om te experimenteren met verf, inkt en spray! Dus ik pakte les 1, die over het gebruik van een motief gaat. Je kiest een motief; bijv een figuur zoals een hart of ster, of je knipt een figuur uit een tijdschrift, bijv een silhouette. Met dit motief vul je een blad op verschillende manieren, gebruikmakend van gesso, verf, glimmer mist, stempels etc. Ik oefende eerst wat op papier en maakte vervolgens een collage op canvas:
De tekst "Wat aandacht krijgt groeit" hoe waar is die! De canvas staat in de keuken om mezelf eraan te herinneren om vooral veel positieve gedachtes te hebben, veel heel veel!

P.S. Made by Sil

Geen opmerkingen:

Een reactie posten