13-03-2011

Gehaakte bloemetjes

Van de week kreeg ik weer haak kriebels! Ik speurde het internet af en vond precies het bloemetje dat ik wilde maken op het blog van Handy Sandy:

Kleine bloem:
Haak een ketting van 6 lossen, sluit deze met een halve vaste in de 1e losse tot een ring.
1e toer; 1 losse, in de ring 11 vasten haken en met een halve vaste in de beginlosse sluiten.
2e toer; *2 lossen, 3 stokjes in de volgende steek, 2 lossen, 1 halve vaste in de volgende steek*. Van * tot * herhalen. In totaal krijg je 6 bloemblaadjes.

Grote bloem:
Haak een ketting van 9 lossen, sluit deze met een halve vaste in de 1e losse tot een ring.
1e toer: 1 losse, in de ring 12 vasten haken en met een halve vaste in de beginlosse sluiten.
2e toer: *4 lossen, 1 vaste overslaan, 1 vaste*, nu heb je een boogje. Van * tot * herhalen. In totaal heb je nu 6 boogjes.
3e toer; in elk boogje haken: 1 vaste - 5 stokjes - 1 vaste.
Ook deze bloem heeft 6 bloemblaadjes.

Ik maakte de kleine bloem nog iets kleiner door in plaats van 11 vasten er maar 7 in de ring te haken.

Ik heb er in totaal 21 nodig, dus ik ga zo nog even verder!

P.S. Made by Sil

Geen opmerkingen:

Een reactie posten