21-02-2010

Vierkantjes haken

Naar aanleiding van mijn bericht over het boek Happy Hooker heeft Fleur me gevraagd of het boek de moeite waard is. Ik denk dat dit inderdaad zo is (ook omdat het op bol.com maar 5,- kost), maar vooral om de duidelijke uitleg van de steken. Ook wordt duidelijk uitgelegd hoe je patronen "leest". De patronen in het boek vind ik zelf niet zo bruikbaar. Maar ik denk wel dat het boek je helpt om het haken onder de knie te krijgen. Zelf ben ik nu dit vierkantje aan het oefenen:

Maar die leuke vierkantjes waar Fleur naar vraagt, die vind je niet echt in dit boek. Er zijn wel 2 blz gewijd aan omavierkantjes, maar het voorbeeld is vrij standaard en met de uitleg schud je ook niet even van alles uit je mouw.

Wel is er op internet een hoop te vinden, misschien heb je hier wat aan:
http://hobby.blogo.nl/2006/01/01/vierkant-en-vierkantjes-haken/

http://hobby.blogo.nl/2008/12/01/vierkant-haken-en-plaid-maken/

Ik heb zelf toevallig vanochtend gezocht naar leuke patronen op Etsy.com. Maar ik moet eerst maar eens fatsoenlijk bovenstaand vierkantje met hartje haken, en zover ben ik nog (lang) niet!
Als je iets leuks tegenkomt, hoor ik het graag Fleur!

P.S. Made by Sil

1 opmerking:

  1. Hoi!

    Super bedankt, fijn dat je er een hele post van had gemaakt! Ook bedankt voor de links!

    Liefs, Fleur

    BeantwoordenVerwijderen